اوج آرامش
درباره وبلاگ



آرامش رسیدن به مقصد است که پس از
طوفان های زندگی شکل می گیرد. برای به آرامش
رسیدن، باید دل به دریا زد، باید با موج های
زندگی مقابله کرد...
با هم می توان عبور کرد، قدم به قدم حرکت کرد، همانطور که دیگران
قبل از تو حرکت کردند و حالا در ساحل امن
و آرامش با خود و مسافران مسیر رفته را مرور
می کنند و به آن لبخند می زنند، لبخندشان
همین است که به تو می گویند،
می توانی چون ما توانسته ایم و
قبل از ما نیز توانسته اند.

مدیر وبلاگ : آمنه پریشانی



در ادامه مطلب بخوانید.... 
خلاصه سخنان استاد بزرگوار؛

استاد  با اظهار خرسندی از تشکیل لژیون حضوری  فرمودند: بسیار خوش‌حالم که شما دوستان عزیز را می بینم و  دو هفته یک بار که شما را می بینم بسیار لذت بخش می باشد، زیرا به قول جناب مهندس در کتاب 60 درجه فراق، لذت وصال را دوچندان می نماید .
 اما در مورد دستور جلسه هفتگی حرمت کنگره 60 چرا رابطه ی کاری و مالی در کنگره ممنوع است ؟می دانیم که حرمت ها  در هر جلسه یک مرتبه در آغاز جلسه و یک مرتبه در پایان جلسه توسط نگهبان جلسه خوانده می گردد  و این به دلیل اهمیت و یادآوری این مطالب است،زیرا  بسیاری از رهجویان  در شعبه های مختلف بودند که این موارد را رعایت ننموده اند و از کنگره ذره ذره  فاصله گرفتند، زیرا کنگره 60 جاذبه عجیبی برای دوست یابی دارد اما  می دانیم که راه شیطان در اول برای انسان جاذبه دارد اما  بعد از آن تخریب و دردسر زیادی را به همراه دارد.همیشه دانا و عاقل باشید و با نفس خود مبارزه نمایید  و به آن نه بگوئید.
 در کنگره استفاده از لغت  چرا نداریم و فقط بایستی چشم بگوییم . 
اگر ما حرمت ها را رعایت ننماییم  به کنگره آسیبی وارد نمی‌ گردد، زیرا صاحب اصلی کنگره خداوند است و خود نیز به خوبی آن را اداره می نماید.

زمانی که ماحرمت ها را رعایت ننماییم متضرر  می گردیم. 
همیشه فاصله ها را باید رعایت نماییم، چه فاصله زن و شوهری چه مادر و فرزندی و چه استاد و شاگردی. اگر این حرمت ها رعایت نگردد  تا سالیان دیگر هم می‌توان در کنگره ماند و خدمت نمود، در دین اسلام هم داریم هر چیزی که به انسان ضرر برساند حرام است.حرمت و حرام هم از یک ریشه می آیند در کنگره هم هرچیزی که به ما ضرر برساند حرام است و رعایت ننمودن آن  نه به جناب مهندس ضرر می رساند  و نه به کنگره، بلکه فقط به خود ما آسیب وارد می نماید.
در کنگره باید، فرمانبردار باشیم  و در کار دیگران دخالت ننماییم  تا در کنگره باقی بمانیم.

اما سی دی مدرس از استاد امین؛ 

در این سی دی تعریفی از انسان های خوب و انسان‌های بد ارائه شده است.انسان خوب انسانی است که زمانی که با یک مسأله و مشکل رو به رو گردد، این سئوال را از خود بپرسد که چه کاری از دست من بر می آید؟ 
اما  انسان بد در زمان برخورد با مشکل به دنبال منفعت خویش است و از خود می پرسد چه چیزی به من می رسد؟
انسان  خوب انسانی  است که حتی برای دشمن خود نیز  به دنبال رفع مشکل می‌گردد و خیر خواه همه می باشد .در صورتی یک جامعه می‌تواند پیشرفت نماید  که افراد آن جامعه انسان‌های خوبی باشند .
انسان‌های خوب همیشه در پی حل مشکلات جامعه هستند، اما انسان‌های بد بیش‌تر ساختارهای جامعه را  از بین می‌برند .

اگر کسی بخواهد عمل سالم را تشخیص بدهد باید دانایی خود را بالا ببرد و دانایی با آموزش،تفکر و تجربه افزایش می یابد.
 دو نوع عمل داریم ، عمل سالم  وعمل به ظاهر نیک 
عمل سالم که تشخیص آن بسیار سخت و دشوار می باشد  و ممکن است ظاهری ناخوشایند داشته باشد ولی در آخر برای ما مفید و ارزشمند است. یک عمل به ظاهر نیک که فقط ظاهرش درست است  وختم به خیر هم مسلما  نمی گردد.
اندیشه و تفکر انسان در مقابله با هر مسأله خیلی اهمیت دارد.
 در اینجا دو نگاه متفاوت مطرح می‌گردد که شامل :یکی نگاه منفعت طلبانه و حسابگرانه که  اگر نفعی برای او داشته باشد در آن مسیر قدم بر می دارد و جلو می‌رود و دیگری نگاه جمعی است که فرد در آن منفعت جمع را در نظر می‌گیرد و حسابگرانه عمل نمی نماید .
معلم و راهنمای راستین و واقعی کسی است که با پرورش شاگرد و درست نمودن  اندیشه و تفکر آن‌ها انسان‌هایی را پرورش دهد که هر کدام از آن‌ها بتوانند بخشی از یک سیستم را درست یا اصلاح نمایند و راحت ترین کار برای نابودی یک جامعه این است که معلم هایش را از کار بیندازیم و یا آنان را دچار تخریب نماییم. 

در آیه ای از قرآن مجید داریم: یسئلونک عن الروح.قل الروح من امر ربی.(از تو در مورد روح سئوال می‌ نمایند، بگو روح به امر مربی است )روح فقط در انسان وجود دارد و در هیچ حیوانی وجود ندارد و هرکاری که حیوان ها انجام می نمایند، از روی غریزه آن‌ها می باشد، اما در پس اعمال انسان ساختاری نهفته است.
 روح انسان تحت فرمان مربی است. زمانی که انسان تفکری منفعت طلبانه داشته باشد این تفکر نشات گرفته  از جن درون انسان است ولی زمانی که تفکر انسان به گونه ای باشد که تنها به فکر خود نباشد و به دنبال منفعت جمع باشد این تفکر از قسمت روح می آید که علاوه بر آموزش گرفتن ، آموزش ها را هم به مرحله اجرا در می آورد. 
روح القاء کننده کارهای خوب است و جن القاء کننده کارهای بد می باشد.

زمانی که انسان تحت آموزش قرار می‌گیرد قسمت روح ما قدرتمند می گردد  و جن دیگر نمی تواند کارهای بد را به انسان القاء نماید، در چنین شرایطی ذهن انسان آرام می‌گیرد و قسمت جن از شلوغ کاری دست بر می دارد و همین باعث می گردد، توانایی یادگیری در انسان افزایش یابد.

شاگردهایی که به نتیجه می‌رسند صرفا هوش بالایی ندارند و فقط از دستورات معلم خود به خوبی پیروی می‌ نمایند و کسی که می‌تواند انسان را به نتیجه برساند معلم و راهنمای خوب است .

معلم خوب باید 3 ویژگی داشته باشد :
1)مطلبی که مورد نیاز فرد است را به او آموزش دهد.
2)آموزشی که می‌دهد حقیقی و راستین باشد.
3)مطالب ساده و قابل فهم باشد.
: لذت فهم خودش علاقه ایجاد می نماید و این کار یک معلم واقعی ویا یک راهنما ی راستین می باشد، که مطالب را با ساده نمودن  وقابل فهم در اختیار رهجو قرار می دهد .
 علت این‌که ما جذب کنگره گردیدیم ، این است که آقای مهندس مطالب را به زبان ساده و روان برای ما بیان نمودند.
مطمئناً اگر در مواردی برای ماعلاقه به وجود بیاید به آن آسیبی وارد نمی نماییم .محال است که چیزی را دوست داشته باشیم و بگوئیم که من از آن خوشم نمی آید وبه آن آسیب وارد نماییم .
به خاطر همین است  که در کنگره برای راهنما هایان ارزش زیادی را قائل می باشند، زیرا  کار آنان‌ واقعاً مهم می باشد  ومی توانند فهم و علاقه را در  رهجو ایجاد نمایند و همه ی این ها به آبادانی ختم می گردد.
آقای امین می فرمایند،ما اگر شاگرد باشیم باید  فرمانبرداری نماییم  تا روح ما  قدرت بگیرد.

: چه زمانی مامطلبی را کاملاً متوجه می گردیم؟ زمانی که شما رهجویان عزیز ان شاءالله کمک راهنما گردید ، بایستی  مطلب رابه گونه ای  ساده نمایید که حتی مادربزرگ شما هم اگر درلژیون نشسته باشد  آن مطلب را به خوبی متوجه گردد  .
در لژیون  همیشه رهجویان  جوان نیستند و  رهجوی مسن ۶۰ساله هم می‌تواند حضور داشته باشد و از این آموزش ها استفاده نماید و شما بایستی  مطالب را به گونه ای بیان نمایید، که آن رهجوی مسن هم بتواند از آموزش ها استفاده نماید. 

ما وقتی مطلب را ساده می نماییم، درواقع ابزار را به رهجو داده ایم تاخودش بتواند به عمق آن مطلب برود و مطلب را فرابگیرد. ابزار و تجهیزات همان دانشی است که راهنما به رهجو یاد می دهد همان آموزش ها است و با آموزش های که به رهجومی دهد خودش نیز به عمق مطلب پی می رود  و  آموزش می گیرد، اما سطحی کردن مطالب به معنای این است که؛ به جای این‌که ما به  عمق۴۰متری برویم ومطلب بیاوریم ومتوجه گردیم، تاعمق ۴متری بیش‌تر نمی رویم ،زیرا  نمی خواهیم خودمان را به دردسر بیندازم و مطالبی که سخت است ونیاز به آموزش دارد را موشکافی نمی نماید،و  این‌کار باعث خیانت به رهجو و یا شاگرد می باشد، زیرا ممکن است در آن مطالبی وجود داشته باشدکه برای بعضی از رهجوها به کار می آید و مورد استفاده  قرار خواهد گرفت، به قول آقای امین که می فرمایند :دانش هسته ای انتها ندارد و عمق آن بی نهایت می باشد  وهرچه آدم آموزشش بالاتر برود می‌تواند به عمق بیشتری نفوذ نماید   وچیزهای بیش‌تری را استخراج نماید. 
سطحی نمودن مطالب یک انحراف است و خارج شدن ازمسیر محسوب می گردد . 
ان شاءالله وقتی شما دوستان به درجه  کمک راهنما دست یافتید، مراقب باشید به جای آن که مطالب راسطحی نمایید  سعی  در ساده نمودن مطالب  وقابل فهم بودن مطالب گام بردارید. انسان برای به دست آوردن هر چیزی باید زحمت بکشد و کسی که  مطلب را سطحی می نماید  درواقع می خواهد بدون آن که  زحمتی بکشد بتواند به مطالب دست پیدا کند وممکن است دانشجو این جا نمره اش ۲۰شده باشد، زیرا  کتاب ۵۰۰صفحه ای رادر یک جزوه ۲۰صفحه ای که استادبرایش گنجانده است،امتحان می دهد  ونمره اش ۲۰می گردد، اما عملاً هیچ لذتی ندارد واین فرد یک آدم بی سواد می شود که اکثراً در دانشگاه ها این انحرافات صورت گرفته است.

نویسنده:همسفر فهیمه
ویرایش:همسفر نسرین
تنظیم عکس:همسفر زهراف




نوع مطلب : گزارش های لژیون، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
یکشنبه 15 تیر 1399 09:57 ب.ظ
خداقوت خدمت خانم آمنه عزیز با صحبت های ساده و روان و آموزنده خیلی جلسات پرباری دارید خداقوت به خانم ها نسرین فهیمه و زهرا
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
 
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic