اوج آرامش
درباره وبلاگ



آرامش رسیدن به مقصد است که پس از
طوفان های زندگی شکل می گیرد. برای به آرامش
رسیدن، باید دل به دریا زد، باید با موج های
زندگی مقابله کرد...
با هم می توان عبور کرد، قدم به قدم حرکت کرد، همانطور که دیگران
قبل از تو حرکت کردند و حالا در ساحل امن
و آرامش با خود و مسافران مسیر رفته را مرور
می کنند و به آن لبخند می زنند، لبخندشان
همین است که به تو می گویند،
می توانی چون ما توانسته ایم و
قبل از ما نیز توانسته اند.

مدیر وبلاگ : آمنه پریشانی
 این نوع ویروس از خوشه های تاج مانند که در سطح آن وجود دارد گرفته شده است.
 ویروس کرونا گروه بزرگی از ویروس ها هستند که بیشتر خفاش ها ، خوک ها  و پستانداران کوچک را آلوده می کنند. 
طبق موارد مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده ، در موارد نادر ، مواردی است که دانشمندان آن را زونوتیک می نامند
 ، به این معنی که می توانند از حیوانات به انسان منتقل شوند.

ویروس کرونا چگونه گسترش پیدا میکند؟

ویروس کرونا مانند سایر ویروس ها (مثل سرماخوردگی) وقتی فرد سرفه می کند یا عطسه می کند ، ویروس از طریق قطرات گسترش می یابد. همچنین هنگامی که شخصی یک سطح آلوده مانند دسته درب را لمس کند ، می تواند پخش شود.

 

راههای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا

 

 

چگونه از خود در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم؟

در حال حاضر هیچ واکسنی برای محافظت از شما در برابر ویروس کرونا انسانی موجود نیست. ممکن است با انجام موارد زیر بتوانید خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهید:

 دستان خود را حداقل به مدت 20 ثانیه با صابون و آب بشویید.

 از دست زدن به چشم ، بینی یا دهان خودداری کنید.

 از تماس نزدیک با افرادی که مریض هستند خودداری کنید. 

 هنگام سرفه یا عطسه دهان خود را با یک دستمال بپوشانید ، سپس دستمال را درون سطل زباله بیندازید.

 اشیاء و سطوحی که اغلب لمس می شود را تمیز و ضد عفونی کنید.

 اگر بیمار هستید و فکر می کنید ممکن است علت آن مسافرت به منطقه آلوده به ویروس کرونا یا تماس با شخصی باشد که در آنجا بوده است ، باید به یک پزشک اطلاع دهید و به دنبال درمان زودهنگام باشید. 

 

 

دی سپ:

دی سپ به عنوان یک داروی برای پیشگیری از این بیماری نقش بسیار مهمی ایفا می کند. این دارو یک ضد افونی کننده بسیار قوی می باشد.

همچنین دی سپ عفونت ها را در بدن از بین می برد و مهم تر از همه به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

در این روز ها که این بیماری فراگیر شده است مصرف این دارو کمک بسیار زیادی به ما می کند. به این ترتیب که صبح قبل از صبحانه یک و نیم قاشق غذا خوری دی سپ را با یک لیوان آب ولرم حل کرده مصرف نماییم و شب نیز قبل از خواب به همین میزان مصرف شود.

 

 

ویتامین ها:
بیشتر اوقات سیستم ایمنی بدن ما کارش را به خوبی انجام می‌دهد و سلامت ما را حفظ می‌کند، اما گاهی ممکن است دچار ضعف شود و در نتیجه بیمار شویم، دچار عفونت شویم یا مشکلی پیدا کنیم. همین زمان است که بدن نیاز دارد از طریق ویتامین‌ها و سایر مغذی‌های تقویت کننده‌ی ایمنی، نیرویی دوباره بگیرد.
 
سیستم ایمنی بدن شما از بافت‌ها، آنتی بادی‌ها، سلول‌های سفید خون، هورمون‌ها و همه‌ی ارگان‌های سیستم لنفاوی تشکیل شده است که با هم کار می‌کنند تا از شما محافظت کنند. این مجموعه، اولین خط دفاعی در برابر مهاجمانی، چون میکروارگانیسم‌ها و میکروب‌ها را تشکیل می‌دهند. جالب است بدانید حدود ۸۰ درصد از سیستم ایمنی در سیستم گوارش وجود دارد، بنابراین اگر باکتری‌های روده در حالت تعادل باشند، سیستم ایمنی نیز عملکرد متعادلی دارد. 
 
کافی بودن مواد مغذی، رمز یک سیستم ایمنی سالم است. خوشبختانه ویتامین‌ها ویژگی‌هایی دارند که از سیستم ایمنی محافظت کرده و با بیماری‌ها و عفونت‌ها مبارزه می‌کنند. شما می‌توانید ویتامین‌های لازم را از مواد غذایی به دست آورید.
 
بعضی از ویتامین‌ها نسبت به بقیه، در محافظت از سیستم ایمنی قوی‌تر عمل می‌کنند. بهترین ویتامین‌ها برای تقویت سلامت ایمنی بدن که شامل ویتامین C، ویتامین B۶، ویتامین E، ویتامین D۳، ویتامین A، ویتامین B۹ (اسید فولیک) و ویتامین K می‌شود.
 
ویتامین C
 
ویتامین C (اسید اسکوربیک) یکی از بزرگترین تقویت کنند‌های سیستم ایمنی است. این ویتامین محلول در آب بوده و آنتی اکسیدانی است که در بدن افرادی که سیستم ایمنی آن‌ها به دلیل استرس دچار ضعف شده نقش مهمی ایفا می‌کند. اگر میزان ویتامین C در بدن‌تان کافی باشد کمک می‌کند با ویروس‌ها، سرماخوردگی‌ها و سایر عوارض مانند عفونت ریه و ذات الریه مبارزه کنید و برعکس؛ سیستم ایمنی ضعیف به دلیل کمبود ویتامین C می‌تواند هر نوع عفونتی را تشدید کند و این حالت در سالمندان بدتر هم خواهد شد. سلول‌های متعددی در سیستم ایمنی می‌توانند ویتامین C ذخیره کنند، شامل سلول‌های T و بیگانه خوار.
ویتامین c بیشتر در موادی چون، خانواده کلم ها، لیمو ترش، پرتقال، مرکبات، کیوی، نخود فرنگی، فلفل دلمه ای و فلفل قرمز، آناناس، سیب زمینی، اسفناج، گوجه فرنگی، شلغم و کدو حلوایی یافت می شود.
 
افزایش مصرف ویتامین C موجب بهبود تولید پروتئین‌های تقویت کننده‌ی ایمنی و تکثیر آن‌ها می‌شود. این اتفاق شبکه‌ای تشکیل می‌دهد که نتیجه‌اش یک سیستم ایمنی قوی است. ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان می‌تواند رادیکال‌های آزاد را خنثی کند تا به سلول‌ها آسیب نزنند.

 

چگونه از دیگران در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم ؟

اگر علائمی مانند سرماخوردگی دارید ، با انجام موارد زیر می توانید از دیگران محافظت کنید

 در حالی که بیمار هستید در خانه بمانید.

 از تماس نزدیک با دیگران خودداری کنید.

• هنگام سرفه یا عطسه ، دهان و بینی خود را با یک دستمال بپوشانید ، سپس دستمال را درون سطل زباله ریخته و دستان خود را بشویید.

 اشیاء و سطوح را تمیز و ضد عفونی کنید.





برگرفته از سایت اصلی کنگره 60

 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
چهارشنبه 14 اسفند 1398 01:33 ب.ظ
سلام.
وقدر مطالب جامع و عالی.حتما باید به این توصیه ها عمل کنیم.مچکرم
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
 
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات