اوج آرامش
درباره وبلاگ



آرامش رسیدن به مقصد است که پس از
طوفان های زندگی شکل می گیرد. برای به آرامش
رسیدن، باید دل به دریا زد، باید با موج های
زندگی مقابله کرد...
با هم می توان عبور کرد، قدم به قدم حرکت کرد، همانطور که دیگران
قبل از تو حرکت کردند و حالا در ساحل امن
و آرامش با خود و مسافران مسیر رفته را مرور
می کنند و به آن لبخند می زنند، لبخندشان
همین است که به تو می گویند،
می توانی چون ما توانسته ایم و
قبل از ما نیز توانسته اند.

مدیر وبلاگ : آمنه پریشانی
پنجشنبه 6 تیر 1398 :: نویسنده : nasim nasim1

به نام خالق عشق

گزارش عملکرد لژیون کمک راهنما خانم آمنه شعبه ی امین گلی روز دوشنبه مورخ 98/04/03 بااستادی همسفر زهرا و دبیری همسفر زهرا ف و با دستور جلسه  حقه 1 رأس ساعت 16:30 آغاز به کار کرد. 



سؤال پرسیدن اظهار عجز است و باید فرد به دانایی بالایی رسیده باشد که منیت و کبر خود را کنار بگذارد و سؤال بپرسد چون هرچه فرد به دانایی بیشتری می‌رسد بیشتر حس می‌کند که هنوز نمی‌داند و بیشتر پرس‌وجو می‌کند.

اگر بخواهیم چیزی را اصولی یاد بگیریم باید یک تعریف درستی از آن داشته باشیم . هر چیزی یک صور آشکار و یک صور پنهان دارد. چیزهایی مثل درخت و کوه چون آن‌ها را می‌بینیم و تعریف برای آن‌ها راحت است اما تعریف درست باید به‌گونه‌ای باشد که با چیز دیگری اشتباه نشود. اگر تعریف ما به‌گونه‌ای باشد که چند چیز در آن بگنجد و در ذهن ما چند چیز بیاید تعریف درست نیست و تعدد معانی دارد و اعتباری ندارد.

بعضی مطالب صور پنهان هستند مثل شجاعت و نفس و عقل چون قابل‌رؤیت نیستند کار ما سخت می‌شود و ممکن است صدها یا حتی هزاران سال طول بکشد تا مثل نفس یک تعریف درست از آن داشته باشیم.

 اما مرحله‌ی بعد از تعریف، تصویری است که بعد از تعریف در ذهن ما می‌آید اگر تصویر به وجود آمد ما مطلب را خوب یاد گرفتیم بنابراین برای ایجاد تصویر برای صور پنهان باید از مدل استفاده کنیم. مثلاً برای نفس از مدل شهر وجودی استفاده می‌شود. در یکسری از علوم مثل فلسفه و عرفان و روان‌شناسی و ...چندین نظریه داریم که تعریف‌ها باهم متفاوت است. علتش این است که این علوم با صور پنهان سروکار دارند بنابراین هر کس یک تعریفی از خودش دارد.  آقای مهندس برای روان از یک تعریف ساده استفاده کردند که روان یعنی خلق‌وخو و روان از جسم و جهان‌بینی تأثیر می‌گیرد و این دو باید سالم باشند تا روان سالم باشد.

وقتی‌که تعریف درست و جامع باشد دیگر چند تعریف نداریم و اگر ما چند تعریف مختلف داریم یعنی موضوع هنوز برای ما حل‌نشده و قضیه ناشناخته است. وقتی تعریف جامع نباشد، نظرات مختلفی به وجود می‌آید که ضدونقیض هم‌اند و علت این‌که ما در روان شناسی به یک نظر واحدی نمی‌رسیم این است که با صور پنهان سروکار داریم و تعریف درست برای آن زمان‌بر است و اگر زمانی به یک تعریف درست و جامع برای صور پنهان برسیم و مدل‌های ساده مطرح کنیم تعدد نظرات از بین می‌رود و ما به یک نظر واحدی می‌رسیم. اصولاً تمام علوم، زمانی مسیر درست خود را باز می‌کنند که به تعریف درست برسند و اگر هزار سال نیز بگذرد اما تعریف درست نباشد علم هنوز لنگ می‌زند و به جواب نمی‌رسد.

حال اگر ما بخواهیم آموزش ببینیم یا آموزش بدهیم مهم این است که بتوانیم این‌ها را درست انتقال بدهیم و آموزش باید درست باشد اگر درست باشد باید از مطالب ساده و پایه در آن استفاده‌شده. حال اگر آموزش انجام نشود هیچ تغییری به وجود نمی‌آید. همان‌طور که می‌دانیم اضلاع مثلث دانایی شامل تفکر، تجربه و آموزش است که در این مثلث تفکر و تجربه را هرکسی در زندگی خود تجربه می‌کند و برای مشکلات خود تفکر می‌کند. اما آموزش به‌تنهایی نمی‌شود و احتیاج به آموزش‌دهنده داریم.  حال اگر آموزش‌ها درست نباشد یا تعریف‌ها درست نباشد بازهم هیچ اتفاقی نمی‌افتد. اما گاهی اوقات آموزش‌ها واقعی هستند اما فرد خودش با خودش تعارف دارد. یعنی برای آموزش به سر کلاس رفته اما برای این‌که دیگران حس نکنند که این فرد گیرایی‌اش خوب نیست یا آدم کندذهنی است سؤال نمی‌پرسد. بنابراین سرش بی‌کلاه می‌ماند.

سؤال پرسیدن اظهار عجز است و باید فرد به دانایی بالایی رسیده باشد که منیت و کبر خود را کنار بگذارد و سؤال بپرسد چون هرچه فرد به دانایی بیشتری می‌رسد بیشتر حس می‌کند که هنوز نمی‌داند و بیشتر پرس‌وجو می‌کند.

وقتی آموزش بخواهد صورت بگیرد باید سه ضلع مثلث آموزش‌دهنده (راهنما)، آموزش‌گیرنده (ره‌جو) و منابع آموزشی هر سه باشند در غیر این صورت آموزش انجام نمی‌گیرد. استادان و معلمان که چیزی را انتقال می‌دهند خیلی دوست دارند که از آن‌ها سؤال بپرسیم. یعنی اگر از استادی سؤال پرسیده نشود خمار به خانه می‌رود. حتی اگر 20 میلیون هم به او داده باشند خوشحال نیست چون انرژی‌اش آزاد نمی‌شود یعنی حاضر است مجانی تدریس کند اما از او سؤال پرسیده شود. مثل این‌که شما به عروسی بروید. کسی که آهنگ می‌خواند خیلی دوست دارد که یک نفر بیاید وسط و حرکات موزون انجام دهد. حاضر است پول نگیرد اما مجلسش گرم شود. بنابراین برای انجام هر فعالیتی انرژی به‌مراتب مهم‌تر از پولی است که به دست می‌آوریم. حتی ازدواج و بچه‌دار شدن و یا هر کار دیگری برای انرژی است. بنابراین در یادگیری باید حس‌ های بد را کنار بگذاری و سؤال کنید و باید تمرین کنیم که سؤال بپرسیم. تا کار رونق و شکل پیدا می‌کند.

در کلام‌الله یکسری مطالب مطرح‌شده و خیلی تکرار شده و این‌ها مفاهیم مهمی هستند. چون اگر فرض کنیم که نویسنده‌ی این کتاب خداوند یا کرامالکاتبین است باید چیزهای مهمی‌باشد چون خدا حرف‌های مهمی می‌زند و وقتی‌که کبر و کفر و شرک مطرح می‌شود در کنار آن‌هم یکسری مسائل مطرح می‌شود.  مثل انواع عذاب‌هاو انواع سختی‌ها که این عذاب‌ها همان انواع بیماری‌ها هست. بیماری‌های جسمی و روانی. مگر ما خارج از بیماری‌ها هم عذاب بیشتر داریم؟ مگر نمی‌گوییم که بهشت و جهنم جاری است. یعنی هم در این دنیا است و هم در آخرت و آخرت کامل‌تر است. پس اگر این حرف درست باشد عذاب‌ها همان بیماری‌ها هستند. انسان می‌تواند فقیر باشد اما با دوری از ضد ارزش‌ها در بهشت باشد.

بدبینی و شرک و غیبت و کفر و سایر ضد ارزش‌ها بیماری می‌آورد. چون سیستم ایکس من را خراب می‌کند و با خراب شدن سیستم ایکس دچار بیماری می‌شویم. بنابراین خدا عذاب دهنده نیست و این عذاب‌ها نتیجه‌ی کارهای خودمان است که اتوماتیک وار در صور پنهان ما اتفاق می‌افتد. خیلی از بیماری‌ها روانی هستند که در اثر فکر و اثر ذهن روی کالبد و جسم انسان به وجود آمده‌اند. در کنگره آموختیم که سیستم ایکس مسائل اصلی ما را کنترل می‌کند و این سیستم مارا سر پا نگه‌داشته است و افکار و امواج و انواع مواد مخدر که از سد خونی مغز می‌گذرند تعادل سیستم ایکس را به هم می‌ریزد و روی آن اثر می‌گذارند. اثرات مواد که مشخص است اما افکار و امواج می‌توانند مربوط به مسائلی باشند که در کتب آسمانی مطرح‌شده و این‌یک فرض است.

افکار منفی و ضد ارزش‌ها و کبر و کفر و شرک با خاصیت موجی و مواد مخدر با خاصیت ذره‌ای، سیستم ایکس را خراب می‌کند.

 وقتی‌که انسان دچار کبر یا شرک شود یکسری عوارضی برایش به وجود می‌آید که فرض ما براین است که این عوارض به‌صورت بیماری‌ها برایش ظاهر می‌شود حتی بچه‌ای که به دنیا می‌آید اگر ژن های خوب ندارد در اثر ضد ارزش‌هایی است که از زندگی قبل با خود آورده و این‌ نامه‌ی اعمال ما ربطی به پدر و مادر ما ندارد و هرکسی عذاب خود را می‌کشد. کسی که می‌گوید گناه من چه بود که دچار یک مصرف‌کننده شدم. این سؤال، عدالت خداوند را زیر سؤال می‌برد و درست نیست درصورتی‌که این نتیجه‌ی کارهای خودش در این دنیا یا حتی زندگی قبلی‌اش بوده و هیچ‌کس بار گناه دیگری را به دوش نمی‌کشد و به قول مهندس شاید ما فقط چند سالی از خدا کوچک‌تریم و شاید میلیون‌ها بار آمدیم و رفتیم و ارزش و ضد ارزش های زیادی انجام داده‌ایم و حالا عواقب یا پاداش آن‌ها را می‌بینیم.

کفر و شرک مربوط به زمان پیامبر نمی‌شود چون در این صورت اعتبار قرآن از بین می‌رود و اما این مفهوم‌ها همگی یکسری تعریف دارند.

 تعریف کبر: کبر از جایی به وجود آمد که خدا انسان را خلق می‌کند و به ابلیس می‌گوید سجده کن و او سجده نمی‌کند و از او سؤال می‌شود که چرا این کار را نمی‌کنی؟ می‌گوید چون از جنس پایین‌تری است و از خاک است و من از نور و آتشم و خدا می‌گوید تو تکبر ورزیدی و در اینجا با بیان این داستان می‌خواهد معنی کبر را به ما بیاموزد و کبر یعنی اینکه تو فکر کنی که از جنس و ماهیت بالاتری هستی و در آیات دیگر می‌گوید ابلیس کبر ورزید و از کافران شد یعنی کسی که کبر بیاورد کفر هم به او اضافه می‌شود و پنهان‌کار می‌شود. چون وقتی‌که فکر می‌کند که خودش یک قدرت مطلق است و یا در خلق و آفرینش سهمی دارد درواقع نقش خدا را کمرنگ کرده و به خودش سهمی داده است و سهم خدا را پنهان کرده پس دچار کفر می‌شود.

ابلیس خودش دچار این بیماری شد و به انسان ‌ها انتقال داد. این‌طور  که انسان را فریب داد و به او گفت می‌خواهی شجره‌ای را به تو نشان دهم که از این‌که هستی بهتر شوی و جزء فرشتگان برتر شوی؟ یعنی ماهیت تو تغییر کند. انسآن‌ هم پذیرفت و فرمان را اجرا کرد و همین‌که انسان حرف ابلیس را قبول کرد آن بیماری را گرفت.

ما انسان‌ها جهان را نیافریدیم اما می‌توانیم در تعادل جهان نقش داشته باشیم. حال اگر کسی به این باور برسد که در آفرینش نقش دارد و یا خودش را در ماهیت بالاتر از سایر انسان‌ها ببیند این انسان دچار کبر می‌شود و برای این‌که تصویری از آن داشته باشیم این مثال را می‌زنم. کارخانه ایی را در نظر بگیرید که این کارخانه آفریننده‌ای را به وجود آورده و این کارخانه نور و روشنایی تولید می‌کند و برای اداره‌ی این کارخانه به انسان‌های ماهر و دانشمند و فرمانده نیاز دارد و این کارخانه رئیس دارد که قابل‌رؤیت نیست که رئیس آن خداست. حال اگر در این کارخانه کسی برای خود سهمی قائل باشد شکافتگی به وجود می‌آید و شبه خدا می‌شود و تبدیل به خدا می‌شود و انسان‌هایی که به او توجه می‌کنند و از او پیروی می‌کنند آن‌ها مشرک هستند. بنابراین کسی که برای خودش سهم قائل است دچار کبر شده و کسی که کبر می‌ورزد باید از نیرو و جاذبه و پتانسیل قوی برخوردار باشد تا بتواند چند نفر را جذب خود کند و انرژی و نور خود را از آن‌ها بگیرد. چون خدا نور و انرژی خود را از او گرفته است. مانند ابلیس که انسان‌ها را فریب می‌دهد تا نور آن‌ها را بگیرد و انسان‌هایی که از او پیروی می‌کنند مشرکین می‌شوند.

 مثل هیتلر و یا فرعون که فرعون می‌گفت من فرمانروای مصرم و رود نیل از زیر قصر من رد می‌شود و من شمارا هدایت می‌کنم حال من خداوندم یا خدای موسی ؟

و دقیقاً خودش را خدا می‌دانست و از نشانه‌های کبر برتری در ساختار و ماهیت است بنابراین کسانی که نژادپرستی دارند کبر دارند چون ما نژاد برتر نداریم و نژاد برتر خداست و افرادی که دنبال نژاد برتر می‌گردند و می‌خواهند از او پیروی کنند مشرک هستند.

اما آیا کبر و غرور و منیت یکی هستند؟ در کبر انسان جنس و ماهیت خود را بالا می‌بیند و غرور دو گونه است غرور مثبت و منفی که غرور مثبت همان عزت‌نفس است که خیلی خوب است و زیبنده‌ترین چیز برای انسان است چون هر کاری را انجام نمی‌دهد که غرورش زیر سؤال نرود و غرور منفی همان منیت است و در منیت انسان جایگاه خود را بالاتر می‌داند.

مثلاً اگر معلم ساده‌ای است خودش را استاد می بیند که انسانی که دچار منیت است اذیت است و از بقیه بدش می‌آید چراکه خودش را بالاتر از جایگاهی که دارد می‌داند و انتظار دارد به همان اندازه به او احترام گذاشته شود.

ادامه این سی دی هفته‌ی بعد دنبال می‌شود.

نویسنده: هم‌سفر نسیم

ویرایشگر: همسفر زهرا خ





نوع مطلب : گزارش های لژیون، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
یکشنبه 9 تیر 1398 10:36 ق.ظ
باسلام و خداقوت به خانم آمنه عزیز راهنمای گرامی و تشکر از خانم نسیم عزیز. خیلی آموزنده بود
شنبه 8 تیر 1398 10:31 ب.ظ
سلام وخداقوت خدمت خانم نسیم عالی بود وهمچنین خداقوت ویژه خدمت خانم زهرا گل.
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
 
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic