اوج آرامش
درباره وبلاگ



آرامش رسیدن به مقصد است که پس از
طوفان های زندگی شکل می گیرد. برای به آرامش
رسیدن، باید دل به دریا زد، باید با موج های
زندگی مقابله کرد...
با هم می توان عبور کرد، قدم به قدم حرکت کرد، همانطور که دیگران
قبل از تو حرکت کردند و حالا در ساحل امن
و آرامش با خود و مسافران مسیر رفته را مرور
می کنند و به آن لبخند می زنند، لبخندشان
همین است که به تو می گویند،
می توانی چون ما توانسته ایم و
قبل از ما نیز توانسته اند.

مدیر وبلاگ : آمنه پریشانی

بدون تزکیه و پالایش، هر چقدر هم ریاضت بکشیم، عضو فرقه خاصی شویم و یا گیاه خواری کنیم؛ به جایی نمی رسیم. خلقت، هیچ چیز را مفتی به انسان نمی دهد، یا اگر بخواهید در راه درمان اعتیادتان، به دنبال راه میانبر بروید و با مدیتیشن یا خواندن اشعار مولانا نمی شود...

در ادامه مطلب بخوانید...


به نام خالق زیبایی ها...

برای رسیدن به آرامش، مطلبی را که بارها و بارها صحبت کردم، فقط یک راه وجود دارد. صراط مستقیم. یک راه و این راه میانبر ندارد. راه دوری از ضد ارزش‌ها و پرداختن به ارزش‌ها. خداوند تجاوزگران را دوست ندارد، خداوند دروغ گویان را دوست ندارد، خداوند متکبران را دوست ندارد، خداوند کم فروشان را دوست ندارد، محسنین و نیکوکاران را دوست دارد،... و این‌ها، چیزهایی است که برای ما هم همین طور است.

 بنابراین برای تزکیه و پالایش باید این راه را برویم. مهمترین مسأله و اولین مسأله، اجرای قوانین الهی و انسانی است و هیچ میانبری و یا هیچ فرقه بازی ندارد. خلقت مسأله مسخره بازی نیست. شخصی داشت با تبر هیزم می شکست وقتی کارش تمام شد، هیزم را فروخت و در قبالش پولی دریافت نمود. شخصی آمد و به او گفت در پول تو من هم شریکم، چون از دور که تو را می دیدم هر تبری که می زدی هن هن آن را من می زدم.

آن‌ها به نزد قاضی رفتند، قاضی که شخص حکیمی بود گفت حق با این مرد است و سکه های هیزم شکن را گرفت و به آن مرد گفت نزد من بیا و سکه ها را به صدا درآورد و به او گفت آیا صدای سکه ها را شنیدی؟ مرد گفت: آری. گفت سهم تو، همین صدای سکه هاست. تمام مسایل همین طور است.

بدون تزکیه و پالایش، هر چقدر هم ریاضت بکشیم، عضو فرقه خاصی شویم و یا گیاه خواری کنیم؛ به جایی نمی رسیم. خلقت، هیچ چیز را مفتی به انسان نمی دهد، یا اگر بخواهید در راه درمان اعتیادتان، به دنبال راه میانبر بروید و با مدیتیشن یا خواندن اشعار مولانا و ... نمی شود. وقتی با خواندن اشعار مولانا می شود به جایی رسید که تبرش را زده باشید. مولانا خواندن، خیلی عادی است، به شرطی که تزکیه و پالایش را هم انجام دهید  .

اگر پالایش انجام ندهید و بخواهید، فقط با خواندن اشعار مولانا به سیر و سلوک برسید، این امکان ندارد. بالا یا جهان ماوراء، هیچ خبری نیست. این که فکر کنید در آن جا شعبده بازی می شود و وقتی به آن جا دست یابید به همه چیز رسیده اید. دست های آسمانی القاء افکار را انجام می دهند؛ فالهمها فجورها و تقواها! که هم الهام مثبت و هم الهام منفی می کنند. بستگی به مسیر و راهی دارد که شما می روید.

 در مورد سفر سماوی برای شما مطالبی را بارها گفته ام، به این خاطر که پا گذاشتن در این چیزها، جز دیوانگی برای شما چیز دیگری ندارد. اگر دائماً در بعد دیگری سیر کنید دچار اسکیزوفرنی می شوید. این که فکر کنید تا به آن عالم وصل شوید، گنجی هست که به آن دست می یابید، از آن خبری نیست. همه چیز روی نظم و حساب و کتاب است و برای این که به آرامش و بهشت موعود و مقام والای انسانی و ملکوت اعلی برسید، جز تسویه، تزکیه و پالایش راهی نیست.

هیچ ورد، ذکر یا عملیات خاصی ندارد. کردارها را درست کنید، آن‌ها خودش درست می شود. اگر در مسیر ارزش‌ها و پالایش قرار گیرید و از ضد ارزش‌ها دوری کنید، خود انرژی کیهانی بدون آن که متوجه شوید به طرف شما سرازیر می شود. مگر شما انرژی کیهانی را بین خودتان نمی بینید؟ وقتی کسی با یک ظاهر خمیده و رخساری زرد به کنگره می آید و 2 سال بعد، کاملاً چهره‌اش دگرگون می شود؛ خوب او خودش را تسویه و پالایش کرده، از مواد مخدر و ضد ارزش‌های دیگر دوری نموده و حالا چهره‌اش پر از انرژی کیهانی است.

 5 سال، 10 سال جوان تر می شود. مگر انرژی کیهانی شاخ و دم دارد. مسافر خانمی بود که حرف قشنگی زد: کسانی از سفر اول خود و هم چنین از سفر دوم خود لذت می برند که از صالحین باشند. اگر می بینید در طول سفر، حالتان خوب نیست و سرخوش نیستید بدانید یک جای کار می لنگد. 

و اما در مورد شیطانی از وجود خود ...

در بعضی از کشورها و البته کشور خودمان در قدیم، چاقوکشی های زیاد و فجایع بی شماری در اثر مشروب خوری وجود داشت؛ در زمان قبل از اسلام هم مصرف شراب آزاد بود. در ابتدای اسلام و قبول ایمان به قرآن کریم، برای شراب خواران دایم مست، شراب نخوردن بسیار سخت بود به همین جهت ابتدا، فقط در مورد مضرات آن سخن گفته شد.

 که مردان و زنان پاک و با ایمان از خوردن شراب، سودی نمی جویند و مطابق با شأن آن‌ها نیست. آنان که سخت به آن کار و عمل مشغول بودند حاضر به استفاده نکردن آن نبودند و در خفا به آن عمل مبادرت می کردند، اما به علت بها ندادن و اهمیت این موضوع و به سبب برخوردهای ناهنجار آن‌ها، برای آن‌ها وحی آمد که نخوردن آن را حکایت می نمود.

کنار گذاشتن شراب هم به سختی اعتیاد است قبل از اسلام شراب خوردن مجاز بود، خداوند ابتدا به آرامی برای ترک این عمل اقدام نمود. ابتدا از آن به عنوان یک ضد ارزش یاد کرد و گفت از خوردن آن سود نمی برید و بعد که دید در خفا به انجام آن مبادرت می کنند، فرمان ترک این عمل را داد و چون فرمان الهی بود از خوردن آن اجتناب نمودند.

در کنگره هم همین طور بود. کسانی بودند که با این که راهنما شده بودند، اما عرق و شراب می خوردند، ما ابتدا به آرامی گفتیم این یک کار ضد ارزشی است، اما چون باز انجام می دادند، دیگر هیچ کس در کنگره حق ندارد، عرق بخورد و حکم تریاک و مواد مخدر را دارد.

اما آنان که شهر وجودی خود را بیشتر ویران نمودند، عده ای سخت بیمار و جهان را ترک نمودند. کسانی که الکلی و شدیداً وابسته شده بودند و آن را ترک نمودند، منجر به مرگ آن‌ها شد و عده ای دیگر، اخلاق و رفتارشان چندان در مکان های عام قابل تحمل نبود، زیرا زود خسته و محل را ترک می کردند.

بعضی دیگر، هم که شراب را ترک نمودند، به هم ریخته بودند و زود خسته و تحمل حرف های جمع را نداشتند و محل را ترک می نمودند اما به تدریج به خود آمده و اصلاح شدند، زیرا شهر جسم را خراب نکرده بودند که نشود دوباره آن را تعمیر کرد.

مانند اتومبیلی که آن قدر خراب شده باشد که نشود تعمیر کرد. ولی گاهی خرابی ماشین قابل تعمیر است. در کل به آبادی چندانی نتوانستند دست یابند.

حال شما باید مکتوب راز بزرگ و عظیمی را به جهت ساختن شهر خویش برایشان فاش نمایی که به ترک جهان نمی رسد.

روشی برای درمان این قضیه داریم که باعث مرگ نمی شود، چون روش آن آرام آرام است. اما فقط وقت و حوصله می خواهد که ابتدای امر، بایستی عمل به درستی انجام بگیرد که در انتها به مسائل کوچک اما غیر قابل حل نرسد.

برنامه درمان باید به نحوی انجام شود که در آخر دچار یک سری مشکلات و مسائل نشویم. باید شهر وجودی به گونه‌ای درمان شود که در انتها دچار مسایل ریز اما غیر قابل حل نشویم. زمان در حل مسائل بسیار مهم است، اما برای انجام دوباره مسائل ممکن است دیگر وقت نماند.

کسانی که در مرحله اول درست درمان نشوند و بخواهند دوباره خود را درمان کنند به مشکل می خورند. زمان در حل مسایل مهم است ولی اگر بخواهند دوباره آن را انجام دهند ممکن است دیگر وقت نشود. شما جستجوگر هستید باید به کارهایتان نظم دهید و برای بیان مطلب گفته شده در رابطه با ما شروع نمایید.

این جا احساس نیاز را بیشتر حس خواهید نمود زیرا برای انجام دیگر مطالب باید سفر نمایید و به نقاطی بروید که مرز و یا دیواری وجود نداشته باشد یا داشته باشد هم برای دانستن خود و هم سایر انسان هایی که بی صبرانه به دنبال معجزه ای از سوی خداوند تبارک و تعالی هستند.

تعداد مواد افیونی در گدشته شناخته نشده بود. شراب در  انسان های شرور، از وجود خود انسان، شیطانی می ساخت که به خود و دیگران آسیب جسمی وارد می آورد، به همین خاطر به آن توجه بیشتری می شد؛ زیرا شراب و مواد الکی باعث می شود انسان دست به جنایت های غیر قابل جبرانی بزند. نمی گویم تریاک خوب است اما آن مسائل را ایجاد نمی کرد و در نتیجه در آن زمان توجه خاصی نمی شد؛ زیرا مسأله تریاک مانند امروز مرسوم نبود و کسانی که مصرف می کردند، مانند شراب خوار دست به جنایت نمی زدند  و زیاد به آن توجه نمی شد.

و اما آیه ای که خمر را بیان می کند، کل افیون های موجود در حال و جاری را بیان می کند. هم الکل، هم کل مواد افیونی مانند تریاک، حشیش، گرس، کوکایین، شیشه، ... هر ماده افیونی، چه در آن زمان، چه در حال جاری و چه در آینده باشد، تحت عنوان خمر بیان می گردد. خمر در لغت به معنای، حجاب و پوشش است و به معنای عرق نیست. هر چیزی که روی شخصیت، اندیشه و افکار انسان پرده اندازد به آن خمر اطلاق می گردد.

قرآن برای یک مقطع خاص نیامده که حدود آن را حصار بکشد و محدود نماید. قرآن مآل تمام زمان هاست و گرنه حالا دمده می شد و باید یکی دیگر می آمد. یک چیز یا شیء خاص در کل دنیا بیان می گردد و یک مطلب خاصی به طور کلی بیان می کند. اگر می گوید: قمار؛ قمار را به صورت کلی بیان می کند، نمی گوید شیر یا خط، یا پوکر، یا شرط بندی یا چهار برگ؛ قمار شامل همه  می شود و نتیجه آن هم همان طور است.

پس مطلب این شد که خمر، شامل تمام مواد مخدر چه در گذشته، زمان جاری و چه در آینده می شود و فعل حرام و ضد ارزشی است و همان دستوراتی که برای شراب و عرق است برای اینها هم می باشد. مگر می شود، خدا شراب را در نظر بگیرد ولی کوکایین، یا شیشه یا کراک را در نظر نگیرد و این که مطالب این کتاب عظیم به طور کلی برای ما بیان می شود.

 

نویسنده: هم سفر زهرا

ویرایش و تنظیم: هم سفر لیلا رحیمی






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
 
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic